حتماً با من موافقید که بازار گوشیهای موبایل در داخل کشور آشفتگی زیادی دارد. وجود انواع گوشی های قاچاق، تقبلی، ریمارک، گارانتیهای متفرقه و از طرف دیگر وجود شایعات و باورهای غلط بازاری و مردمی در تشخیص کیفیت و اصل بودن یک دستگاه خرید را دچار سرگیجه میکنند علامت سوالهای زیادی را بر ای اون به وجود میآورند که در نهایت نمیتواند با خیال راحت اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود کند.
اگر اطلاع داشته باشید از زمان ورود گوشیهای نوکیا به بازار ایران گارانتیهای مختلفی ادعای ضمانت محصولات آن را میکردند؛ سیما، ایرانیان، پارس تل، پارس پویش، نوین، امارات، آریان تل، آریاتل، پردیس، ایراتل، پارسه، نیا، اتصالات، ایرانتل، نیاتل، سامنوکیا، قائم، پارس دائم، پلاس از این جمله هستند که البته بیشتر آنها تقلبی بودند و فقط گارانتیهای ایراتل،نیا، اتصالات و پلاس معتبر بودند که آنها هم بدلیل پارهای از مشکلات یکی پس از دیگری خدمات خود را متوقف کردند (البته بجز اتصالات که آن هم این روزها دارای ثبات زیادی نیست).
برای پایان دادن به این نابسامانی، خود شرکت نوکیا وارد عمل شد و ضمانت ۱۲ ماهه برای دستگاههای تلفن همراه خود در نظر گرفت و برچسب آبی نشان دهنده گارانتی اصل نوکیا را بر آنها زد. البته باز هم از طرف بازار رَکَب خود و دستههای برچسب و کارت گارانتی تقلبی در مغازهی فروشندگان جا باز کرد و دوباره این سر خریدار بود که بی کلاه میماند.
ولی پر واضح است که نوکیا هیچگاه نمیخواد اعتبار و محبوبیت خود را در بین مصرف کنندگان ایرانیش که سالهاست آن را با مشخصه کیفیتش میشناسند از دست بدهد از این روی از آذر ماه امسال این شرکت در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام به راه اندازی یک سامانه SMS کرده است که میتوان با ارسال شماره سریال IMEI گوشی به شماره ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ از صحت و مدت زمان باقی مانده گارانتی گوشی نوکیا با خبر شد.
با این روش فرد میتواند با اطمینان بالایی اقدام به خرید گوشی مورد نظر خود کند، تنها کافیست تا با وارد کردم کد #۰۶#* شماره سریال IMEI گوشی را با شماره درج شده روی جعبه مطابقت دهد و سپس آن را برای تایید صحت به شماره ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ ارسال کند و منتظر جواب استعلام باشد.
- مشاهده اطاعات بیشتر در سایت فارسی نوکیا
واسه ما که معتبر نبود .
آخه یه مشکل هست
فروشنده قبل از خرید اجازه ارسال اس ام اس و تلفن را نمیده
بعد هم که خریدیم که دیگه فایده نداره
—
حتما لازم نیست که با خود همان گوشی sms بفرستید، شما با استفاده از هر گوشی میتونید این کار رو بکنید
سلام
مطلبتون یکم (در حد ۶ ماه )قذیمی
بود ولی به کار دوستان بازدید کننده حتما میخوره
هر ۱ ماه یه بار به http://www.farsi.nokia.com
بزنید برای خبر و امکانت جدید برای ایران و همینطور مدل های جدید
سلام؛
سریال گوشی من رو سایت بین المللی تأیید میکنه، ولی با SMS زدن به ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ نامعتبر اعلام میشه. چه خبره؟
در صورت نامعتبر بودن چکار می شود کرد؟
—
کار خاصی نمی تونید بکنید نامعتبر بودن یعنی اینکه جز گارنتی اصلی نوکیا نیست. همین
با عرض سلام مطالبتون خیلی قشنگ بود
من یه گوشی ان ۸ تازگی خریدم اون برچسبه آبی که گفتینو داره سریالم به سامانه اس کردم دقیقا این اس برام اومدشماره سریاله شما معتبر نمی باشد برای اطمینان بیشتر به یکی ازنمایندگی های معتبر مراحعه فرمائید
بعضی از اون برچسب ها رو خود فروشنده ها میزنن رو جعبه و یه کارت گارانتی هم چاپ میکنن میدن بهتون که تقلبیه به هرحال اگه فکر میکنید سرتون کلاه رفته پیگیری کنید
پیام فرستادم نوشت که سریال شما نامعتبر هست.چیکار کنم؟
اصلا پیام نمیاد چ کنم
سلام آیا شکسته شدن ال سی دی رو هم تضمین میکنه گارانتیش؟؟
ال سی دیم شکست. گارانتی شاملش میشه؟؟