در طول سالهایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت کردم، پروژههای متعددی از سوی شرکتها کوچک و بزرگ به من ارجاع شد تا به سفارش آنها محتوا تولید کنم.
زمانی که سفارش تولید محتوایی به دست من میرسد تمام سعیم را میکنم تا هر چقدر میتوانم از طرف مقابل جزئیات بگیرم و به خواستههایش احاطه پیدا کنم. مطالعه در زمینه فعالیت شرکت سفارش دهنده و بررسی رقبا قدمهای بعدی پیش از تولید است تا بتوانم استراتژی و راهکار درستی به مشتری پیشنهاد دهم.
اصلیترین مشکلی که کارشناسان تولید محتوا با شرکتهای سفارش دهنده دارند بر سر این است که اکثر شرکتها درک و شناخت کافی از محتوا و بازاریابی محتوا ندارند و همین کار را سخت میکند.
حسامالدین مطهری در مطلب به عنوان «۱۰ فرمان برای ارائه سفارش به کپی رایتر» به سادگی توضیح داده است که شرکتها چه مواردی را برای ارائه سفارش به تولیدکنندگان محتوا باید مد نظر قرار دهند تا کار بهترین نتیجه ممکن را داشته باشد.
همانطور که حسامالدین در نوشتهاش اشاره کرده است، معماری کلمات خم رنگرزی نیست که با سرعت و عجله انجام شود و بهترین نتیجه را داشته باشد. اول باید خواستهها و انتظارات را فهمید، در مورد آن فکر کرد و با داشتن زمان کافی محتوایی تولید کرد که هر دو طرف از نتیجه آن راضی باشند.